اسلايدر

  • ماهنامه پرشين جي اف ايکس شماره 20 5000 تومان خريد
  • ماهنامه پرشين جي اف ايکس شماره 19 5000 تومان خريد
  • ماهنامه پرشين جي اف ايکس شماره 18 7000 تومان خريد
  • ماهنامه پرشين جي اف ايکس - شماره هاي 12 تا 17 - مهر 89 تا اسفند 89 18000 تومان خريد
  • ماهنامه پرشين جي اف ايکس - شماره 6 تا 11 - فروردين 89 تا شهريور 89 18000 تومان خريد
  • ماهنامه پرشين جي اف ايکس - شماره هاي 1 تا 5 - مهر 88 تا اسفند 88 18000 تومان خريد
  • مجموعه آموزش فلش به همراه جعبه ابزار و نرم افزارهاي کاربردي - Adobe Flash Professional CS5.5 7000 تومان خريد
  • بسته کامل نرم افزار هاي CS5.5 شرکت ادوبي - Adobe Creative Suite 5.5 Master Collection 5000 تومان خريد
  • مستند شگفت انگيزترين رويداد هاي طبيعت BBC Nature`s Most Amazing Events 10000 تومان خريد
  • مستند حيرت انگيز خانه - Home 3200 تومان خريد
  • بسته ي اختصاصي ويندوز 7 سرويس پک 1 (32 و 64 بيتي) - Windows 7 Ultimate SP1 5000 تومان خريد
  • مستند جذاب و فوق العاده حيات BBC Life TV Series 15000 تومان خريد
  • گلچيني از بهترين ها در جعبه ابزار حرفه اي فتوشاپ شماره دو 7000 تومان خريد
  • مجموعه نرم افزاري ايلوستريتور - Illustrator CS5 به همراه آموزش فارسي و تصاوير وکتور 5000 تومان خريد
  • مجموعه نرم افزاري اينديزاين - InDesign CS5 به همراه آموزش انگليسي و مجموعه ست اداري و برشور 5000 تومان خريد
  • مجموعه نرم افزارهاي ادوبي با پشتيباني از زبان فارسي - Adobe CS5 Standard Design ME 4500 تومان خريد

دانلود Adobe Muse v2.2 - طراحی آسان وب سایت

  • بازديد: 158
  • دسته: <-CategoryName->

 

          

ادوبی را بعد از مایکروسافت می توان بزرگترین تولید کننده نرم افزارهای کاربردی دانست. شرکتی که با تولید ده ها عنوان نرم افزار در دسته بندی های مختلف امروزه به عنوان یکی از محبوب ترین شرکت ها در میان کاربران شناخته می شود چرا که نرم افزارهای تولید شده از سوی ادوبی در هر زمینه ای اگر بهترین نباشند جز بهترین ها شناخته می شوند. Adobe Muse یکی از جدیدترین تولیدات ادوبی است که در زمینه طراحی وب عرضه شده است. نرم افزار بسیار ساده و سبک که بدون نوشتن حتی یک خط کدنویسی یک سایت کامل را طراحی و پیاده سازی می کند. این نرم افزار با دارا بودن قابلیت های مختلف به صورت یک Wizard تمامی محتویات یک سایت را در حالت Design آماده برای انتشار در محیط اینترنت می کند.
البته Adobe Muse را نمی توان به عنوان ابزاری فوق حرفه ای قلمداد کرد اما برای کاربرانی که خوش سلیقه هستند و البته به برنامه نویسی هم علاقه چندانی ندارند کمک زیادی می کند تا سایت خود را طراحی کنند ولی برای کاربرانی که طراحی وب را به صورت حرفه ای دنبال می کنند این ابزار می تواند حکم یک ایده ساز باشد ؛ به راحتی می توان ایده ها را در این نرم افزار پیاده کرد و سپس با تغییرات در کدها به نتیجه ای بسیار مطلوب تر دست پیدا کرد. نرم افزار جدید ادوبی با اکثر استانداردها سازگاری دارد ؛ به همین دلیل می توان به آن به عنوان یک دستیار خوب در طراحی اعتماد کرد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Muse:
- طراحی کامل یک سایت بدون کدنویسی
- سازگار با استانداردهای طراحی وب و زبان HTML
- امکان ایجاد مشخصات اصلی در محیط Planning
- طراحی واسط گرافیکی سایت در محیط Design
- پیش نمایش از پروژه طراحی شده در قسمت Preview
- قابلیت انتشار مستقیم برروی اینترنت با استفاده از گزینه Publish
- عدم نیاز به آشنایی در برنامه نویسی و طراحی وب
- حجم پائین و سرعت عملکرد بالا
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7 و 8
- و ...

 

 دانلود با لینک مستقیم _ 12.36 مگابایت | لینک کمکی

 

دانلود Microsoft Visual Studio 2012 RTM - دانلود ویژوال استادیو 2012

  • بازديد: 184
  • دسته: <-CategoryName->

 

                 


Visual Studio بزرگترین و کامل ترین مجموعه تولیدی است که توسط غول نرم افزاری جهان یعنی مایکروسافت به منظور توسعه نرم افزارها و ایجاد آن ها ارائه می شود. ابزاری بسیار کامل و قدرتمند که حالا به عنوان یکی از محبوب ترین بسته ها در میان توسعه دهندگان و برنامه نویسان باشد. مجموعه ای از زبان های برنامه نویسی در این بسته جای گرفته اند تا کاربران و برنامه نویسان بتوانند با استفاده از این زبان ها در محیط های مختلف برای استفاده های گوناگون نظیر توسعه صفحات وب و ارائه نرم افزارهای کاربردی ، Visual Studio را برگزینند و حالا همزمان با ارائه نسخه ی جدید ویندوز یعنی ویندوز 8 که تقریبا از نو آماده سازی شد Visual Studio هم با رابط کاربری جدید و هماهنگ با مجموعه آفیس 2013 و ویندوز 8 رونمایی گردید. نسخه 2012 که کاملا متفاوت و البته قدرتمندتر از نسخه های است ؛ سرعت در عملکردها فوق العاده افزایش پیدا کرده و انبوهی از قابلیت های جدید و حرفه ای در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار گرفته است تا بتوانند با خلاقیت به دنبال اهداف خود باشند.
اما Microsoft Visual Studio 2012 را باید کامل ترین مجموعه برنامه نویسی قلمداد کرد چرا که مایکروسافت همه آنچه برای برنامه نویسی در محیط های گوناگون لازم است را دور هم گردآوری کرده است. برای طراحان وب به روزرسانی بسیار کاملی صورت گرفته تا برنامه نویسان حرفه ای بتوانند باکنار هم قرار دادن کدهای HTML 5 و CSS3 در کنار اسکریپت های .net صفحات وب بسیار پویا و قدرتمندی را خلق کنند.
این نسخه در مقایسه با نسخه های قبلی بعد از Visual Studio 6 که شامل نسخه 2005 ، 2008 و 2010 نیز می شود انعطاف پذیری بسیار بیشتری دارد ؛ یعنی کاربر راحت تر از گذشته می تواند با واسط گرافیکی نرم افزار و تمامی اجزا آن ارتباط برقرار کند. زمانی که برنامه نویس در محیط طراحی یک Object را انتخاب می کند تمامی گزینه های مربوط به آن ظاهر می شود به همین دلیل است که سرعت کار بسیار افزایش پیدا می کند.
نسخه های جدید .net frame work ، IIS و asp.net به این نسخه اضافه شده اند. زبان های برنامه نویسی Visual Basic ، C++ ، C# ، F# ، Java Script و Visual C++ از جمله زبان هایی هستند که مایکروسافت برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است. البته نباید فراموش کنیم که نسخه 2012 حجم کمتری از سیستم را هم اشغال می کند ؛ سریع اجرا می شود و در اجرای برنامه های سنگین از لحاظ کدنویسی بسیار قدرتمندتر عمل می کند. هماهنگی ویژه با دو محصول جدید مایکروسافت یعنی آفیس 2013 و ویندوز 8 هم در همان لحظات ابتدایی استفاده از این مجموعه کاملا احساس می شود. با توجه به این تغییرات می توان گفت مایکروسافت توانسته بیش از پیش توسعه دهندگان را به سمت خود جذب کند؛ چرا که تقریبا تمامی خروجی های مجموعه ویژوال استادیو به مایکروسافت و دیگر محصولات آن ختم خواهد شد و به این ترتیب روز به روز به قدرت مایکروسافت در زمینه نرم افزارها افزوده می شود. ما نسخه Ultimate را که کامل ترین ویرایش از Visual Studio است آماده کرده ایم تا برنامه نویسان بتوانند با دانلود این مجموعه از برنامه نویسی در محیطی پویا نهایت لذت را ببرند.

 

 

دانلود نرم افزار با حجم 1.4 گیگابایت

دانلود رایگان با لینک مستقیم - 500 مگابایت

دانلود رایگان با لینک مستقیم - 500 مگابایت

دانلود رایگان با لینک مستقیم - 436 مگابایت

دانلود Mozilla Firefox v16.0.2 - شاهکاری جدید از بنیاد موزیلا

  • بازديد: 151
  • دسته: <-CategoryName->

 

                     

 

طبق آن چیزی که پیش بینی می شد تنها پس از چند ماه از ارائه نسخه 4 از نرم افزار Mozilla Firefox، شرکت سازنده سیاست هایش را تغییر داده و در طول هر چند هفته  نسخه ی جدیدی از مرورگر محبوب خود را تولید می کند. نسخه جدید به تازگی ارائه شده است و پیش بینی می شود تنها در چند هفته آینده نسخه بعدی هم از راه برسد. باید ببینیم سیاست های جدید موزیلا آیا به موفقیت هرچه بیشتر این شرکت خواهد انجامید یا خیر.
از مدت ها قبل طی پیش بینی هایی که میشد موزیلا قصد داشت تا علاوه بر بهبود سرعت و کارآیی این مرورگر تغییرات زیادی را هم در واسط کاربری دهد تا علاوه بر قدرت و کیفیت کاربران بتوانند با یک واسط کاربری جذاب تر از گذشته به گشت و گذار در اینترنت بپردازند و مطابق همین پیش بینی ها این نسخه مانند همان چیزی که از قبل به واسطه عکس های متعدد به نمایش در آمده بود این نسخه ارائه گردید. نسخه ی جدید به دلیل سازگاری بسیار ویژه ای که با موتورهای پردازشی در کدها به زبان های مختلف دارد با سرعتی بسیار بالاتر صفحات را بارگزاری خواهد کرد و این مورد برای کاربران که به مراتب از سرعت های نسبتا پائین بهره می برند بهترین خبر و هدیه خواهد بود. اما مهم ترین تغییر که همان اعمال تغییرات در واسط کاربری است در بهینه سازی عملکرد ها و همچنین بهبود آن ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. سازگاری هرچه بهتر با جاوا و کدهای آن و نسخه 5 از HTML هم از نکات بسیار قابل توجهی است که در نسخه جدید فایرفاکس به چشم می خورد. کش نمودن بخش هایی از سایت ها که اکثر مواقع ثابت هستند برای بارگزاری هرچه سریعتر در دفعات بعدی بازگشایی یکی از جالب ترین نکاتی است که شاید نکته پیچیده ای در آن وجود نداشته باشد اما با همین عمل ساده هم سرعت بسیار بهبود خواهد یافت.
Mozilla Firefox در این نسخه طرح نوینی از Add-on ها و مدیریت و تنظیمات آن ها را به نمایش گذاشته و طوری عمل نموده که کاربران ساده تر از گذشته بتوانند پلاگین های دلخواه خود را که تعدادشان حالا از هزاران هم فراتر رفته را نصب و با قدرت بیشتری به مرور وب بپردازند. Index کردن DB ها برای کانکت شدن سریعتر به اطلاعات موجود برروی سرورها هم از جالب ترین تکنولوژی هایی است که در این نسخه دیده می شود. عدم Crash شدن های متعدد که به دلایل مختلف در نسخه های قبلی به وجود می آمد در این نسخه دیده می شود به طوری که شاید نسبت به قبل به هیچ وجه موزیلا فایرفاکس Crash نشود یا حداقل تعداد آن ها بسیار پائین باشد. نسخه جدید نسبت به قبل سه قابلیت اصلی را تقویت کرده است ؛ سریعتر شده ، راحت تر قابل استفاده است و بازهم سریعتر عمل می کند ؛ این که سریعتر عمل می کند به این خاطر است که با جاوا و کدهای مربوط به آن بسیار سازگارتر شده است. سازگاری کامل با نسخه 3 از CSS که پایه اصلی طراحی ها در وب است از نکات بسیار مهم و قابل توجه برای کاربران علل الخصوص برنامه نویسان و طراحان وب است. امنیت اطلاعات و مدیریت آن ها نسبت به قابل با کیفیت بیشتری ارائه شده و با توجه به کنترل هایی که کاربران به واسطه این قابلیت ها برروی اطلاعات خود دارند نسخه جدید بسیار ایمن تر از نسخه های قبلی عمل خواهد کرد.
اما یکی از مهم ترین و موفق ترین قابلیت هایی که در این نسخه از مرورگر روباه بنیاد موزیلا به چشم می خورد پشتیبانی از فرمتی است که برای ویدئوهای تحت وب که کیفیت بسیار بالایی دارند و از فرمتی به نام WebM استفاده می کنند ؛ این قابلیت بسیار مهم به کاربران این اجازه را می دهد که این فرمت ویدئویی آنلاین را به راحتی اجرا کرده و با کیفیت بسیار بالا به نظاره بنشینند ؛ این فرمت که در آینده ای نزدیک بیشتر از آن نام برده خواهد شد علاوه بر کیفیت بالا حجم مناسبی هم برای فایل ها در نظر می گیرد که مطمئنا برای لود صفحات بسیار مناسب تر از بقیه گزینه ها ویدئویی خواهد بود. برای نمونه فایل ویدئویی که از سوی سایت موزیلا برای معرفی این نسخه در نظر گرفته شده است با کیفیت بالای تصاویر که اندازه آن 720*1280 است کمتر از 8 مگابایت حجم دارد در صورتی که همین کیفیت بالای تصاویر اگر با فرمت های دیگر تعریف می شد به مراتب حجم بیشتری را طلب می کرد.
نسخه جدید از Mozilla Firefox از وب سايت قدرتمند آسان دانلود آماده دانلود شده است ؛ نسخه فارسی در ادامه برای دانلود کاربران عزیز فارسی زبان قرار گرفت. هرچند طبق زمابندی های جدید موزیلا ، قرار است نسخه های بعدی تنها طی چند ماه آینده رونمایی شوند اما همین نسخه جدید هم می تواند گام بلندی برای پیروزی بر IE بردارد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Mozilla Firefox:
- واسط کاربری جدید و جذاب تر نسبت به قابل
- سرعت بسیار بالا در بارگزاری صفحات وب
- داراي قابليت ‏Tabbed Browsing (باز شدن تمام صفحات در يك صفحه)
- امنيت بالا در محيط نا امن اينترنت
- جلوگبري از خطرات احتمالي Spy-Ware ها و دزدان
- جلوگيري از باز شدن صفحات تبليغاتي بي مورد(Popup - bloker)
- محافظت از پسوردها و رمز هاي عبور خصوصي و امنيتي
- مدیریت حرفه ای تر Add-on ها
- استفاده ساده تر از نرم افزار
- پشتیبانی از HTML نسخه 5
- پشتیبانی از نسخه 3 CSS
- امکان سازگاری با فرمت ویدئویی WebM
- کاهش بسیار محسوس Crash ها در استفاده از این نسخه
- سازگاری مثال زدنی با جاوا اسکریپت برای بارگزاری هرچه بهتر صفحات
- آنلاین بودن همیشگی و عدم قطع شدن سوکت های ارتباطی (اجرای بهتر بازی ها و چت کردن)
- امکان نمایش تمام صفحه ویدئوها
- امکان مشاهده آفلاین صفحات از قبل کش شده
- کش بخش هایی از سایت ها که معمولا ثابت هستند
- انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار در مواجه با سلایق مختلف
- سازگاری با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

 

 

دانلود KMPlayer v3.4.0.55 - نرم افزار پخش تمامی فرمت های مالتی مدیا

  • بازديد: 165
  • دسته: <-CategoryName->

                 

 

با وجود این همه نرم افزار اجرایی فایل های مالتی مدیا انتخاب یکی از آن ها کار بسیار دشواری به نظر می آید. نرم افزاری که در عین کارآیی بالا، حجم پائینی داشته و قادر به پخش اکثر فرمت ها هم باشد. همان طور که همه می دانیم نرم افزار های زیادی در این زمینه وجود دارند. JetAudio ،Windows Media Player،WinDVD ، PowerDVD و ... معروفترین آن ها به شمار می آیند. اما مهم ترین مشکلی که این نرم افزار ها دارند این است که هم حجمی نسبتا سنگین دارند و هم قادر به پخش بسیاری از فرمت ها نیستند. نرم افزاری موجود به نام KMPlayer موجود است که هم کم حجم می باشد و هم قادر به پخش تقریبا 99 دردصد فرمت های صوتی و تصویری است. نرم افزار بسیار ساده اما در عین سادگی با کارآیی بسیار بالا. هرکاربری که یک بار KMPlayer را تجربه کند مطمئنا انتخاب اولش همیشه همین نرم افزار خواهد بود. اساس کار KMPlayer با این تفکر بنیان نهاده شده که بتواند هر فرمت صوتی و تصویری را اجرا نماید. این نرم افزار با Decode کردن فرمت های مختلف کاربران را قادر می سازد تا هرفرمتی را که بخواهند اجرا نمايند. VCD ها و DVD ها هم با بهترین کیفیت ممکن می توانند اجرا شوند. پوسته های بسیار زیاد نرم افزار می توانند هرکاربری را به سمت خود جذب نمایند. اخیرا در نسخه های جدید امکان نمایش فیلم های سه بعدی با بهترین کیفیت هم فراهم شده است ؛ کاربرانی که فیلم های سه بعدی دارند می توانند حالا با بالاترین کیفیت به تماشای این گونه فیلم ها بنشینند.

قابلیت های كلیدی نرم افزار KMPlayer:
- محيطي جذاب و سه بعدي متفاوت با آنچه تا كنون ديده ايد
- پشتيباني از فرمتهاي صوتي و تصويري رایج
- امكان كپچر كردن فايلها با كيفيت قابل قبول
- در اختيار گذاشتن تمام اطلاعات يك فايل صوتي يا تصويري مانند
- هماهنگي و پشتيباني از برنامه های رایج صوتی و تصویری
- امکان استخراج تصاویر و فایل های صوتی به صورت اوریجینال
- سهولت در استفاده از نرم افزار
- نرم افزار بسيار كم حجم با قابليتهاي بسيار زياد
- قابليت تعريف و تنظيم كليدهاي پخش برنامه به آساني
- قابليت پشتیباني از پوسته و پلاگين هاي مختلف در برنامه
- قابليت نشان دادن اطلاعات فايلها به صورت كامل پشتيباني از فايلهاي فشرده
- پشتيباني كامل از فرمتهاي دي وي دي
- پشتباني كامل از فايلهاي فلش
- پشتيباني بالا از دوربين هاي ديجيتال
- دسترسی ساده تر به فایل های صوتی و تصویری
- امكان پخش فايلهاي AAC, OGG
- پشتيباني از Shockwave Flash/FLC/FLI
- پوسته هاي جذاب و زيبا با قابلیت خصوصی سازی
- سازگاری با زیرنویس فیلم ها با پشتیبانی از زبان های مختلف
- امكان هماهنگ شدن با پلاگين هاي Winamp
- نمایش فیلم های سه بعدی با بهترین کیفیت
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7
- و ...

 

 

 

انیمیشن پارکوری

  • بازديد: 161
  • دسته: <-CategoryName->

این انیمیشن با حال رو خودم ساختم.

پیشنهاد می کنم دانلود کنید و لذت ببرید....

 

                    
 

دانلود فیلم

حجم:17.37mb

 
 

بازی فلش پارکوری

  • بازديد: 162
  • دسته: <-CategoryName->

این هم یک بازی فلش پارکوری.                                                                                                

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید.

          دانلود بازی

نظر یادتون نره...

                                                                         

 

چند کلیپ پارکور خارجی

  • بازديد: 171
  • دسته: <-CategoryName->

این یک کلیپ از یک گروه فلسطینی هست.

                   دانلود کلیپ

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این هم یک کلیپ خارجی که نمی دونم کجاییه.

                   دانلود کلیپ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این هم یک کلیپ دیگه...

                  دانلود کلیپ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

از این کلیپ مطمئنم لذت میبرید حتما دانلود کنید.

                  دانلود کلیپ

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

یک کلیپ پارکور خارجی که جالب هم هست.

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید...

                  دانلود کلیپ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

و این هم یک کلیپ از david belle بنیان گذار پارکور که خیلی هم زیبا و جالب هست که واقعا ارزش دانلود داره.         پیشنهاد می کنم این یکی رو حتما دانلود کنید...     در ضمن نظر یادتون نره...

                  دانلود کلیپ

اگر هم از آهنگ کلیپ خوشتون اومده لینکشو براتون گذاشتم که می تونید دانلود کنید.

                دانلود آهنگ کلیپ

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

این کلیپ خیلی جالب هست حتما دانلود کنید...

                 دانلود کلیپ

چند عکس از گروه های خارجی

  • بازديد: 218
  • دسته: <-CategoryName->

                                                    و نظر یادتون نره...

ورژن دوم برنامه ی اطلاعات پارکور ایران

  • بازديد: 124
  • دسته: <-CategoryName->

این برنامه خیلی جالب هست و اطلاعات همه ی گروه های پارکور ایرن در اون هست.

(آدرس وبلاگ یا سایت،تعداد و نام اعضای گروه و لوگوی گروه)

این یکی رو حتما دانلود کنید...

نظر هم یادتون نره.                              دانلود برنامه

 

  

مصاحبه ی خبرنگار red bull با رایان دوبل

  • بازديد: 184
  • دسته: <-CategoryName->

 

خودت را معرفی کن..
رایان دویل هستم، فری-رانر.
فلسفه‌ات در زندگی چیست؟
 ترس را همیشه از خودم دور کردم چرا که وجود ترس، اشتباه در زندگی را به همراه می‌‌آورد. آن را به   عنوان قسمتی از زندگی می‌پذیرم و برایش طرح و برنامه دارم. در زندگی این جمله را همیشه آویزه گوشم می‌کنم که: "از پسش بر میای".
قهرمان زندگی تو کیست؟
جکی چان، پدر بزرگ فری رانینگ جهان.
سخت ترین لحظه زندگی‌ات چه زمانی بود؟
وقتی پایم شکست، اتفاقی نبود که من را از فری رانینگ دور کند بلکه بیشتر باعث تنهایی‌ام شد، 8 روز تنها، در طبقه هفدهم بیمارستانی در شهر وین بستری بودم و نمی‌توانستم با کسی ارتباط برقرار کنم چون آلمانی بلد نبودم.
طولانی ترین مصدومیت در دوران ورزشی‌ات چقدر بود؟
12 ماه، دوران نقاهت بعد از اینکه در سال 2007 ساق پایم شکست.
در چه چیزی زیاده روی می کنی؟
خرید عینک. تقریباً هر چند وقت یک بار آن را گم می کنم. وقتی عینکم را در می‌آورم نزدیک بین می شوم و دیگر نمی‌توانم پیدایش کنم.
غذای مورد علاقه‌ات چیست؟
چیلی بیف کریسپی با تخم مرغ و برنج سرخ شده
باشگاه مورد علاقه‌ات کجاست؟
خانه ام، باشگاه دویل!
ویژگی بارز تو چیست؟
می توانم دائماً خودم را با محیط جدید و افراد جدید خیلی زود وفق دهم.
خودت را چطور توصیف می کنی؟
من رباتی هستم که از آینده آمده‌ام و می‌خواهم کسی را که هنوز به دنیا نیامده، بکشم

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

رایان در دوران مدرسه ورزشکار نبود و هر وقت مجبور بود فوتبال بازی کند، درون دروازه قرار می‌گرفت. چندی بعد رایان انرژی‌اش را در ورزش‌های رزمی گذاشت و در نهایت فری رانینگ را برگزید.او یک فری رانر بالفطره است به طوری که هر ضعف مشهودی در خود را به نقطه قوتش تبدیل می‌کند. به عنوان مثال او دید ضعیفی دارد اما معتقد است این یک امتیاز برایش محسوب می‌شود چرا که اگر ارتفاع واقعی مانع مقابلش را ببیند ممکن است جا بزند.حرکات خلاقانه رایان که زمینه‌ای از هنرهای رزمی نیز در آن وجود دارد، او را به یک قهرمان فری رانینگ تبدیل کرده به طوری که در سال 2006، 2007 و 2009 به عنوان قهرمانی رقابت‌های Nation Extreme Tricks دست یافته است. او همچنین در نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی "ردبول آرت آو موشن" 2007 در وین موفق شد عنوان نخست را از آن خود کند. متاسفانه درست در زمان قهرمانی او و در مرحله فینال پای رایان شکست. او بعد از عبور از مانع در محاسبه مکان دقیق فرود اشتباه کرد و از ارتفاع 12 فوتی زمین خورد. رایان اکنون یک میله 33 سانتی متری درون پایش دارد که همیشه او را به یاد پرش اشتباهش می‌اندازد.اما هیچ چیز نمی‌تواند یک فری رانر حرفه‌ای را خانه‌نشین کند و از همین رو رایان به دنیای حرفه‌ای بازگشته ، در رقابت‌ها شرکت می کند و هواداران این ورزش را با مهارت‌هایش به وجد می‌آورد.

 

 منبع:کلوپ پارکور ایران

چند نکته در مورد پارکور

  • بازديد: 142
  • دسته: <-CategoryName->

پارکور در ایران

اولین نشانه از حضور پارکور به صورت حرفه‌ای در ایران، حضور امیرحسین ایمانی و کوشا فتحی‌نژاد در مستند لندن بپر (Jump London - ۲۰۰۳) بود. هدف این فیلم نشان دادن گسترش پارکور در دنیا بود، برای همین منظور از گروه‌های مطرح و فعال پارکور در دنیا تقاضای همکاری نمودند و گروه irPk که بعدا به رها تغییر نام داد نیز در این پروژه همکاری کرد. در آن زمان(۱۷ سپتامبر ۲۰۰۴) گروه اینترنتی Parkour_Iran  توسط گروه irPk تشکیل شد که با وجود غیرفعال بودن هنوز دارای بیشترین عضو در بین گروه های پارکور می باشد،

با گسترده شدن پارکور در ایران و احساس نیاز به آموزش حرفه ای تر،امیرحسین ایمانی در تابستان سال ۲۰۰۴ برای آموزش دیدن زیر نظر یکی از موفق ترین گروه های پارکور دنیا به لندن رفت.  و سایت www.urbanfreeflow.ir از تاریخ ۱۶ نوامبر ۲۰۰۴ با اجازه آن گروه شروع به کار کرد.در پاییز همان سال بود که این گروه به رها تغییر نام داد و اولین دوره کلاس های پارکور با هدف انتقال تجربه هایشان در مجتمع ورزشی شهید چمران (بولینگ عبدو) برگزار کردند و سایت www.parkour.ir ه  نیز شروع به کار کرد.توجه رسانه ها با اجرای نقش دو نفر از اعضای گروه رها (احسان دادفر و آرمان خاشعی) در کلیپی به نام کبوتر (تابستان ۱۳۸۴) تولید فیلمی کوتاه برای جشنواره پلیس ، مصاحبه با نشریات مختلف (مانند ۴۰چراغ  و Teenager) و خبرگزاری Ascosiated Press و شرکت در نمایشگاه بین المللی ورزش ۲۰۰۸ ... به این ورزش بیشتر شده و علاقه مندان بسیاری شروع به تمرین کرده اند. هم چنین گروه رها برای‌ آشنا شدن مخاطبان با این ورزش به دعوت رییس کمیته ايروبیک حرفه ای و مهارتی در مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقه ايروبیک حرفه ای کشور (۲۵ آبان ۱۳۸۵) در ورزشگاه شهید چمران به ایفای نقش پرداختند.

به مرور زمان گروه های دیگری در سطح ایران شروع به فعالیت کردند که می توان به گروه شفق ،بن هرز ، فراز و ...  اشاره کرد که گروه شفق اولین همایش پارکور در تهران با حضور اکثر علاقه مندان به این رشته را در تابستان ۸۷ برگزار کرد.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

تفاوت دو آزاد و پارکور

دوآزاد (به انگلیسی: Free running) در ابتدا معادل انگلیسی واژهٔ پارکور بود، اما اکنون خود به عنوان شاخه‌ای مستقل از ورزش شناخته می‌شود. دو آزاد در مقایسه با پارکور دارای حرکاتی با جزئیات بیشتر است. حرکات دو آزاد مانند چرخش‌ها و گردش‌ها برای خلاقانه‌تر شدن، زیبایی و جذاب شدن ورزش است.

هدف پارکور رسیدن سریع و کارا و در مسیری مستقیم است، در حالی که دو آزاد هنر حرکت کردن در محیط اطراف، به هر صورت دلخواه و در مسیر دلخواه است.

دوندگان آزاد حرکاتی را تمرین کرده و به کار می‌گیرند که لزوماً برای غلبه کردن بر موانع انجام نمی‌شود. مهم‌ترین عنصر در دو آزاد، هارمونی بین دونده و مانع است و حرکات باید بدیع، زیبا و خلاقانه باشد.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

محل تمرین ، وسایل و تجهیزات

محل تمرین

بر خلاف بسیاری ورزش های دیگر پارکور تا کنون در زمین یا ورزشگاه اختصاصب تمرین نمی شود ، البته تلاش هایی در این رابطه صورت گرفته است. تراسورها در محیط های شهری مانند سالن های ورزش ، پارک ها ،زمین های بازی و سازه ها و ساختمان های رها شده تمرین می کنند که باعث به وجود آمدن نگرانی هایی مانند تجاوز به حریم شخصی ،آسیب رساندن به اموال عمومی و تمرین در مکان های نامناسب شده است .

وسایل و تجهیزات

پارکور وسیله و تجهیزات خاصی احتیاج ندارد و تراسور ها معمولا لباس های ورزشی یا معمولی سبک و راحت می پوشند . تنها چیزی که توصیه شده است یک کفش ورزشی سبک با چسبندگی زیاد است . بعضی از تراسورها از مچ بند برای محافظت از مچ هایشان استفاده می کنند . برخی نیز از دستکش های نازک ورزشی برای حفاظت از کف دستهایشان استفاده می کنند که به علت کم کردن چسبندگی و حس باعث موضع منفی بعضی از تراسورها می شود.

غلبه بر ترس در پارکور

  • بازديد: 139
  • دسته: <-CategoryName->

غلبه بر ترس!
  تا حالا خیلی ها ازم پرسیدن که "چطوری میشه به ترس غلبه کرد؟"   و من همیشه به اونها میگم، وقتی پیشرفت کنید، خود به خود ترستون میریزه. من اینو میگم چون برای رد شدن از ترس هیچ راه میانبری وجود نداره.شما نیمتونید هیچ آمپولی برای غلبه به ترس پیدا کنید. مطمئنا شما 50 درصد شانس موفقیت دارید و میتونید با همین 50 درصد هم شروع کنید، اما من حاضر نیستم که اینطوری روی زندگیم قمار کنم، من فقط یه بار زندگی میکنم و میخوام این یک بار رو عاقلانه زندگی کنم.   اگه کسی منو بشناسه یا بدونه که من چطور تدریس میکنم، میدونه که همیشه روی اصوله پایه خیلی تاکید میکنم. البته قبلا از این اصول متنفر بودم، اما الان اگه لازم باشه، میتونم ساعت ها در موردش حرف بزنم. به خاطر این که اصول پایه، برای پیشرفت در این رشته خیلی کلیدیه. بدون اصول پایه، تمام حرکت های ما بدون قاعده و کنترل نشده هست و به نظر من این، بدترین کاریه که یه ورزشکار میتونه انجام بده.   «دقت» در این ورزش خیلی مهمه. به نظر من فقط یه آدم احمق، خودشو پرت میکنه تو هوا و انتظار داره که سالم بیاد رو زمین. وقتی میبینم مردم به این چیزا دقت نمیکنن، خیلی ناراحت میشم.   وقتی که یه نفر داره یه حرکت خاص رو تمرین میکنه، مثلا حرکت پشتک، یکی از حرکات موثر برای یاد گرفتن پشتک، غلت زدنه. غلت زدن یکی از حرکت های پایه و ضروریه که به شما یاد میده چطور نیرو رو منتقل کنید و به جلو بچرخید.   بعد از اون شیرجه غلت هست که به شما کمک میکنه بازوها و پاهاتون رو تنظیم کنید. باز کردن بدن، قرار دادن کف دست ها روی زمین و کنترل کردن بدن، قرار دادن بازوها روی زمین و هدایت بدن برای جمع کردن و باز کردن و در نهایت قرار گرفتن روی پاها، ایستادن و دویدن.   دیگه وقتش شده که شما از موانع استفاده کنید، چیزهایی مثل میز که باید با پریدن و جست زدن اونها رو رد کرد. شما میتونید بدوید و شیرجه بزنید و یا با یک پرش روبه بالا مانع رو رد کنید. آموختن کنترل و زمانبندی صحیح غلت زدن به شما کمک میکنه تا زمانبندی و کنترل صحیحی هنگام فیلیپ زدن داشته باشید. پس از اتمام غلت زدن  شما یاد میگیرید که چطور پاهاتون رو به موقع باز و بسته کنید و از اینجا به بعدش رو باید به صورت حسی انجام بدید.   این یکی از راه هاییه که شما میتونید یاد بگیرید چطور یه کار خاص رو انجام بدید. ولی در این حین، هر برنامه ای یه  قسمت از هدف نهایی حرکت کردن رو شامل میشه. که خیلی هم جالبه و شما رو به هدفتون میرسونه. و با سعی و تمرین زیاد میتونید بهتر و بهتر هم بشید. ولی شما نباید تمام این کارها رو پشت سر هم انجام بدید.    حالا باید بریم سراغ قسمت بعدی. هر حرکت رو بشکنید و به چند قسمت کوچکتر تقسیم کنید و هر گام رو در یک بازۀ زمانی یاد بگیرید. بعد تمام قسمت های مختلفی رو که یادگرفتید رو با هم ترکیب کنید و زمانبندی گام ها رو به هم نزدیک کنید تا حرکت کامل بشه، و بعد شروع کنید به تمرین حرکت به صورت کامل. تمرین، تمرین و تمرین. تکرار هر حرکت، ضروری ترین و مهم ترین کار موقع تمرینه. اینطوری میتونید به ترستون غلبه کنید و یاد میگیرید که چطور با زمانبندی درست، حرکت رو بطور کامل یاد بگیرید. با این روش هم حرکت رو به طور کامل یاد میگیرید و هم با این تمرین ها یاد میگیرید که چطور حرکت های بزرگ رو بشکنید و به چند حرکت کوچک تر تبدیل کنید.   و یه نکته کوچک، بچه های امروزی، برای همه چی عجله دارن. یه حرکتی رو میبینن و میخوان اون کارو انجام بدن. وقتی اونا احساس میکنن که باید کاری رو همین الآن انجام بدن، خیلی جدی وارد اون کار میشن. ولی شما باید همیشه به یاد داشته باشید که باید حد خودتون رو بدونید. نمیخوام بهتون بگم عقب وایسید و هیچ کاری نکنید. فقط دارم بهتون هشدار میدم که مراقب باشید. این شما هستید که بدنتون رو کنترل میکنید و فقط شما هستید که بدنتون رو میشناسید. اگر احساس کردید که یه کاری، درست نیست، احتمالا بهتره که اون کار رو انجام ندید. چون شما تا آخر عمرتون وقت دارید که برگردید و اون کار رو انجام بدید. ولی تا وقتی که زمانش برسه، میتونید پرش، فلیپ، گپ و ... رو تمرین کنید.   اگر پارکور فقط یه چیز به من یاد داده باشه، بهم یاد داده که خودمو کنترل کنم. من هم اون موقع ها سرسخت و کله شق بودم، ولی خیلی سریع یاد گرفتم که باید مواظب بدنمون باشیم. بدنمون تنها دارایی مونه. 

پارکور چیست؟

  • بازديد: 175
  • دسته: <-CategoryName->

Parkour Logo

پارکور یک ورزش و هنر است ، هنر جا به جایی. برای مثال یک فرد عادی وقتی به یک ارتفاع می رسد دنبال پله برای پایین آمدن از آن می گردد اما یک پارکور کار از آن ارتفاع می پرد. یک آدم عادی وقتی به یک مانع می رسد مسیرش را عوض می کند اما یک پارکور کار آن مانع را با یکی از حرکات پارکور پشت سر می گذارد. البته منظورم این نیست که از این به بعد بجای از پله بالا و پایین رفتن از در و دیوار بپرید بالا و پایین و این کار در قالب ورزش انجام می شود نه زندگی روزمره !

اگر بخوام رسمی تر توضیح بدم میشه پارکور یعنی رفتن از نقطه A به B در سریعترین زمان با استفاده از توانایی های بدن انسان.

پارکور در ایران ورزش جا نیفتاده ای هست و خیلی ها تا حالا اسم آن را هم نشنیده اند و بدتر از آن عده ای درک نادرستی از این ورزش دارند مثلآ میگن این ورزش مال دزد هاست که از در و دیوار بری بالا یا عده ای فکر می کنند که پارکور جنگولک بازی ، بدل کاری ، حرکات آکروباتیک ، کلکل و… این چیز هاست که همگی اشتباه و غلط محض است.

پارکور مثل سایر ورزش ها ذهن شما رو از این دنیای کثیف آزاد می کنه و استرس رو به شدت کاهش می ده. به شما یاد میده چطوری با مشکلات زندگی مبارزه کنید. چون کم کم یاد می گیرید که نباید به خاطر وجود یک مانع مسیرتان را عوض کنید. باید مانع را از سر راهتان بردارید.

پارکور در دسته ورزش های بسیار خطرناک (Extreme) قرار نمی گیره ولی خوب ورزش خطرناکی هست و باید در آن سیاست ، صبر ، خود باوری ، شجاعت و… داشته باشید که با تمرین همه اینها را بدست میارید که در زندگی بسیار کمکتون می کنه.

واسه انجام تمرینات مطلوب پارکور باید کمی آمادگی بدنی (انعطاف و وزن مناسب و…) داشته باشید ولی با نداشتن اینها هم میتونید تمرینات پارکور را در حد خودتان انجام دهید.
عده ای فکر می کنند پارکور یعنی کله خر بودن ! میگن وقتی پله هست چرا از دیوار بپریم؟ خوب وقتی می تونید توپ رو با دست ور دارید و بدوید توی دروازه حریف و توپ رو بندازید اونجا چرا انقدر جون می کنید با پا بهم پاس می دید و… ، وقتی می تونید با هلی کوپتر یا تله کابین بروید بالای کوه چرا کوه نوردی می کنید که آخرش هم از اونجا بیفتید پایین؟
پس می بینید که ذات ورزش همین است و ذات پارکور هم مثل سایر ورزش ها گذر از موانع است. ورزشکاران بخاطر علاقه ورزش می کنند لازم نیست حتمآ با دید سود و منفعت جویی به ورزش نگاه کنید.

پارکور مثل همه ورزش های دیگه دنیایی از تکنیک و فلسفه است. یک انسان عادی وقتی از ارتفاع 4 متری بپرد بدون شک آسیب می بیند در حالی که یک پارکور کار به سادگی از آن ارتفاع می پرد بدون اینکه کوچکترین آسیبی ببیند ، او با استفاده از فنون پارکور فشار وارد بر پاها را دفع می کند و صحیح و سالم می رود.

قالب وبلاگ پارکور

  • بازديد: 176
  • دسته: <-CategoryName->

سلام به همه ی دوستان.

امروز برای کسانی که وبلاگ دارند و دنبال قالب مناسب پارکور میگردند یه قالب برای دانلود گذاشتم که اگه دوست داشتند دانلود کنند.منتظر قالبهای بعدی ما باشید.

 

                                                       دانلود قالب

Site Meter